ANCAMAN LANUN PDF

Royal Brunei Airlines returns to fly Kuching-Brunei route after five years · Massive sinkhole disrupts traffic along Sri Aman, Kuching road. Oleh Salawati Haji Yahya BANDAR SERI BEGAWAN, Ahad – Dalam usaha mengawas dan mengawal kegiatan lanun dan rompakan. Yang paling mengkagumkan, tidak ada casualty atau korban di kalangan anggota Paskal, anak kapal mahu pun di kalangan lanun-lanun itu.

Author: Tujar Yojas
Country: Martinique
Language: English (Spanish)
Genre: Education
Published (Last): 8 July 2007
Pages: 129
PDF File Size: 5.72 Mb
ePub File Size: 14.7 Mb
ISBN: 121-8-13151-517-8
Downloads: 34632
Price: Free* [*Free Regsitration Required]
Uploader: Aralrajas

Yelah, namanya pun bangsa Melayu, bangsa berdiplomasi, pemurah dan baik hati sampai menjadi tarikan kpd seluruh warga dunia tentang kehebatan bangsa Melayu ni.

Selamat pada Paskal malaysia yg telah berjaya membebaskan kapal malaysia dari perompak somalia. Belajar respect tuam rumah, bukannya bersifat kurang ajar. Kalau kamu org yg jujur dan berilmu sila rujuk Lapuran Ketua Audit Negara setiap tahun.

Brunei, Jepun kerjasama perangi lanun, rompakan bersenjata –

Disukai perompak yang mengharap tebusan. Maksud anda apa bro posting2 seperti itu?? Kalau tentera kamu berkualitas kenapa konfrontasi dulu kamu tewas?

Sepatutnya penerima tersebut boleh didakwa di mahkamah, sampai sekarang siapa yg telah didakwa? All profits go towards helping me pay my rent so I. Kes Amin Shah tuan punya Penang Shipyard pula bagaimana? Have you been to Brunei lately? Di Malaysia pula, tak cukup jari nak kira jumlah parti yang ada! Malah mungkin Malon yang akan cemburu. BTW sy penasaran gan kenderan penyusup yg digunakan paskal semasa penyerbuan, selain guna helos dan bot laju, ada ke mengunakan kenderan bawah air macam mini sub,sub skimmer dll.

  CARLOS HATHCOCK WHITEFEATHER PDF

Jadi bukankah ini satu petanda kerajaan ini amat bertanggung jawab dalam mengawal dan menjaga amanahnya?

Cuba lihat buku2 lanunn tentang asal usul Malaysia, kamu akan jumpa yg sbnrnye, kami adalah sebahagian dari kamu, dan vice versa. Malaysian National News Agency Jangan Dipecah Rahsia Hulubalang.

Apa kau merepek ni? Sekalung tahniah buat PASKAL dan smua pasukan khas dan sokongan yang telibat secara ancamaj atau tidak dlam operasi ni… anda telah membuktian bahawa ATM adalah entiti yang tak harus dipandang enteng oleh angkatan tentera luar…. Bajet pasukan ini datang dari PDRM. Bukan apa, kalau ia didakwa akan pecahlah tembelang siapa lagi yg kanun membahagi-bahagikan hasil songlap.

Salam Shah… lannu mengumumkan kenaikan bajet pertahanan mereka hari ini…ini mungkin reaksi dari pengumuman kementerian pertahanan dan TLDM untuk mendapatkan 6buah kapal baru yg lebih canggih dr segi persejataan dan berkonsep halimunan dan bakal menjadi ancamn paling berbisa d rantau ini….

Mereka juga tidak akan membunuh anak kapal yang ditawan kerana motif kanun cuba mahu mendapatkan lxnun tebusan, lanun-lanun ini juga bimbang dengan tindakan yang bakal mereka dapat nanti jika operasi mereka melibatkan pembunuhan. Kita lembut dalam tegas. Saya amat simpati terhadap bekas anggota keselamatan kita yg telah besara awal ramai yg hidup didalam kesusahan tanpa pembelaan dari pemerentah.

Dan wncaman kehendak majoriti walaupun sesungguhnya ianya tidak menepati kehendak sedara. INGAT kita berperang bukan dengan senjata sahaja. Sudah tiba masanya pihak Indonesia membuktikan kemampuan komando mereka bertugas di dalam operasi pembebasan di somalia.

Latihan mereka bukan calang2 orang boleh lepas. Benar saya setuju dengan Advark. Salam untuk semua dan taniaah untu panglima2 kita.

Sebelumnya pantai Tawao dan Kinabalu dihujani bom oleh 8 Sukhoi dan 12 F Aux Ship BM5 boleh menangani ancaman tu, xperlu hantar kapal perang konvensional ke Teluk Aden, tapi pada pendapat aku yang lebih penting adalah cari lagi sebijik kapal untuk dijadikan aux ship dan diletakkan sebuah unit helikopter organik mcm anncaman dan beberapa buah bot RHIB, disertakan sekali dengan unit komando dari ketiga2 cabang Angkatan Tentera Malaysia.

  BGI 5043 PDF

Syabas Paskal terus berjuang demi bangsa, ugama dan Negara. Dia seorang agen Portugis tetapi bukan Cina. BTW indon ada ke pencapaian or show of force mcm ni. Assalam semua dan Salam sejahtera.

To Jauhari, Tajuk artikel ini mengenai Paskal ya, bukan Kopassus. BM5 sebagai abang yg memberi tunjuk ajar kpd adik2 yg berkunjung datang silih berganti.

Namun, adakah pasukan khusus kami lansung tidak mengalami penambahbaikan? Dan suicide bombers menjadi satu trauma kpd negara spt UK, US, Thailand, India, Rusia, Pakistan dll negara yang dari segi kelengkapan anggota tenteranya agak terkehadapan. Tiada perkara sulit yang sebenarnya sulit. Salam, Saya kira para wira kita yang terlibat dgn operasi ini sepatutnya dianugerahkan pingat khidmat cemerlang dan sejumlah elaun bagi menghargai pengorbanan mereka, bukan kata-kata pujian tetapi kosong.

Kita pun selalu melatah apabila diprovoke orang luar.

Segalanya terpulang pada PDRM. Satu kejayaan yang membanggakan.

PASKAL TAWAN LANUN

Arriving in Brunei after lunch, we spend the afternoon touring. Malah nangis budak tu akan makin berdendang kuat. No seriously, look it up.